La Fundació

La Fundació és una iniciativa que treballa per l'entorn natural en diferents àmbits:

• Preservació i millora de l’entorn natural
  • Millora de les condicions dels cossos d’emergència (bombers i ADFs) per afrontar amb més garanties la gestió dels riscos naturals
  • Accions per minimitzar les conseqüències dels riscos naturals en la seguretat de la població local

Qui forma LA FUNDACIÓ?

La iniciativa agrupa diversos patrons del món privat, així com l’Ajuntament de Matadepera, l'Associació de Bombers Voluntaris de la Generalitat (Matadepera), l’Agrupació de Defensa Forestal (ADF) de Matadepera i l’Associació del Grup d'Intervenció de l'ADF de Matadepera

Per a què s’ha creat?

Per millorar la seguretat contra els riscos naturals, incendis i emergències, amb l'objectiu final de reduir la pèrdua de béns i de patrimoni natural al nostre territori: el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac.

Si tu també estimes l'entorn natural i el sents teu, et convidem a fer-te Soci/Sòcia Protector de La Fundació.
Fer-me soci

Què fem

A través de l’obtenció de fons econòmics, impulsem, fomentem i desenvolupem les accions necessàries per a la prevenció, gestió i millora de la seguretat al territori, així com dotem de més i millors recursos els qui ens protegeixen de riscos, incendis i emergències:

Sensibilitzem:

• Col·laboració amb jornades de formació amb les escoles
  • Xerrades i divulgació sobre prevenció d’incendis i altres riscos a la població
  • Divulgació en els mitjans de comunicació
  • Participació amb altres entitats del poble

Millorem la seguretat:

• Manteniment d'infraestructures per a la lluita contra els incendis (camins, basses, hidrants, etc.)
  • Obertura i manteniment mitjançant treballs silvícoles de punts estratègics de gestió contra grans incendis forestal.
  • Gestió d’un ramat per donar suport al manteniment de les zones estratègiques contra incendis forestals
  • Suport econòmic i material a Bombers, ADFs i altres cossos d'emergència.

Preservem l’entorn:

• Seguiment de malalties i plagues que puguin perjudicar l'entorn natural
  • Recuperació del patrimoni històric (vinya, barraques, murs de pedra seca i altres)
  • Neteja de l'entorn natural (Clean Up Day i altres accions de sensibilització)
  • Seguiment i reforç del Pla de Prevenció de Grans Incendis Municipal
  • Planificació i execució de treballs silvícoles

Patronal Cecot

Firma del conveni de col·laboració amb la patronal Cecot

Cideyeg Packaging

La col·laboració entre la Fundacio i Cideyeg Packaging

MeteoMauri - Catalunya Ràdio

La Fundació Patrimoni Natural al programa MetoMauri

Veure més actualitat

Ajuda’ns a preservar l'entorn natural de Sant Llorenç!

El teu paper és vital, amb la teva aportació, l'entorn del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac estarà més protegit.

Vull fer un donatiu

Plaça de l’Ajuntament, 1 08230 Matadepera info@lafundacio.cat