Projectes

Incorporació de 50 càmeres de vigilància d’incendis

La Federació d’ADFs del Vallès Occidental, gràcies a la col·laboració de la Diputació de Barcelona, la Fundació Patrimoni Natural i els Ajuntaments dels diferents municipis implicats, ha incorporat aquest hivern 50 noves càmeres de vigilància d’incendis a la xarxa vigilant.cat.
La instal·lació de càmeres de videovigilància a punts estratègics per tenir una informació de qualitat a temps real, serveix perquè ADFs, Agents Rurals, PVI i Bombers la puguin utilitzar per comprovar quin és l’estat de la situació i prendre les mesures pertinents. La informació proporcionada per altres càmeres ja ha sigut emprada en diverses ocasions en serveis a la comarca del Vallès Occidental. Aquestes imatges també poden ser consultades en diferit (10 minuts aproximadament) per qui vulgui, accedint al web vigilant.cat, una web del Secretariat de Federacions i ADFs de Catalunya on es pot consultar la xarxa de càmeres de les ADFs ubicades per tot el territori català per donar suport al sistema de vigilància forestal.
Els punts, on voluntaris del grup de comunicacions de la Federació d’ADFs del Vallès Occidental han instal·lat les càmeres, han estat escollits després de fer un estudi sobre la seva visibilitat. És un procés lent, ja que, primer s’ha d’estudiar tècnicament els punts per veure si és viable, després comprovar sobre plànol si realment són interessants i, finalment lligar amb tots els implicats per si es disposa dels recursos necessaris i fer el muntatge.
Amb aquestes noves incorporacions, la xarxa disposarà de 82 càmeres donant cobertura als següents municipis: Matadepera, Terrassa, Sabadell, Sant Cugat del Vallès, Castellar del Vallès, Montcada i Reixac, Palau-Solità i Plegamans, Castellbisbal, Granera, Talamanca, Rellinars, Viladecavalls, Vacarisses, Ullastrell, Gallifa i Sant Llorenç Savall.
La prevenció i extinció d’incendis a tot el territori i en especial al parc natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac i el seu entorn, és un dels pilars de la Fundació Patrimoni Natural, és per això que forma part d’aquest projecte des de la seva creació. En aquesta ocasió hi ha pogut participar, gràcies a les aportacions de particulars i d’empreses com Cideyeg Packaging o INGESCO.
Cal remarcar que aquestes noves incorporacions de càmeres, no haguessin pogut ser possibles sense la col·laboració de les ADFs de la comarca i els seus voluntaris, moltes gràcies per la feina feta!

També et pot interessar

Veure els nostres projectes