Incorporació d’un treballador gràcies al SOC

El primer dels treballadors que es va incorporar a la plantilla de la Fundació Patrimoni Natural ho va fer gràcies a la subvenció de foment de l’ocupació per a la contractació de persones en situació d’atur que des del Servei d’Ocupació de Catalunya, adscrit dins del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya, es va convocar a finals del 2021.

Amb la subvenció atorgada, es va poder contractar l’abril del 2022 un treballador jove que es trobava en situació d’atur que des d’aleshores ha estat duent a terme tasques forestals per complir amb un dels propòsits de la Fundació que són les accions per minimitzar les conseqüències dels riscos naturals del parc natural de Sant Llorenç del Munt. Algunes de les feines que ha estat fent fins a l’actualitat són: gestió forestal en diferents zones estratègiques del municipi de Matadepera (prèviament delimitades en el Pla de prevenció de grans incendis forestals), també ha dut a terme feines de desbrossat i aclarida de sotabosc en parcel·les urbanes i forestals, camps, basses d’incendis i d’altres punts estratègics.

L’import d’aquest ajut ha servit per cobrir el 84% del sou del treballador durant els 12 primers mesos de contracte i a més a més, ha sigut de gran ajuda per la Fundació per poder continuar tirant endavant projectes i poder complir amb l’objectiu d’intentar mitigar l’impacte que tenen els incendis forestals al voltant del parc natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac.

Anar al blog