La Fundació i la gestió forestal per la prevenció d’incendis

La Fundació treballa per l’entorn natural en 3 àmbits diferents, sent-ne un d’ells la millora de les condicions dels cossos d’emergència per afrontar amb més garanties la gestió dels riscos naturals, focalitzant-se sobretot, en treballs silvícoles de punts estratègics de gestió contra grans incendis forestals.

Des del passat mes d’abril, la Fundació va poder contractar una persona a jornada completa, que s’encarrega de fer treballs forestals. Aquestes tasques les està duent a terme amb diferent maquinària forestal entre les quals trobem la desbrossadora Dronster, un robot forestal multifunció i amb control remot que és més àgil, versàtil i ràpid que altres màquines, també utilitza la desbrossadora manual per poder treballar més fi i la motoserra.

Al llarg d’aquests mesos ha pogut fer unes 3 hectàrees de terreny boscós, comprès a la zona paral·lela a la Deixalleria de Matadepera i la zona de la Torre de l’Àngel, llocs estratègics definits en el Pla de prevenció de grans incendis forestals en l’àmbit municipal de Matadepera, en aquest cas. Encara queda molta feina per fer, ja que, la intenció és poder donar tota la volta al municipi. Aquestes feines de gestió forestal, ajudaran en la prevenció d’incendis a la vegada que homogeneïtzaran el bosc i al primer cop d’ull ja es veurà que la zona està molt més neta.

Cal remarcar que la creació de noves hectàrees de treballs forestals tenen un cost bastant elevat, que si no es manté en els següents 4 o 6 anys no servirà de res, és a dir, aquests treballs forestals que s’estan duent a terme si es continuen fent de forma continuada en el temps, faran que els costos de gestió es puguin reduir a la meitat o a un terç del qual és habitual.

També s’està estudiant l’opció de revisar si les zones que actualment estan definides s’han d’ampliar o redimensionar per tal que siguin més efectives i es puguin generar zones més segures de cara a la població i els incendis futurs.

Per poder tirar endavant aquesta proposta i d’altres que des de la Fundació es volen impulsar, com ara la contractació de més personal que faci treballs forestals per poder abastar més territori del parc natural, és necessària la teva col·laboració. Tant si ets un particular com una empresa, junts podem sumar molt més i arribar més lluny!

També et pot interessar

Anar al blog