La Fundació i la lluita contra els incendis

Un dels pilars en els quals es basa la feina que fem des de la Fundació és la millora de les condicions dels cossos d’emergència, siguin bombers, ADF o altres, per tal que puguin afrontar amb més garanties la gestió dels riscos naturals, sobretot en el cas dels incendis forestals i les seves conseqüències.
Amb l’entrada de la primavera i en absència de pluges importants les condicions favorables al foc s’incrementen i és per això que des del 15 de març i fins al 15 d’octubre s’activa la prohibició de fer foc al bosc sense autorització.
Des de la Fundació volem ajudar en la prevenció i extinció d’incendis a tot el territori i en especial al parc natural, és per això que gràcies a les donacions dels nostres socis protectors, als voluntaris de les ADF del Vallès Occidental i el suport d’Ajuntaments i Diputació, hem instal·lat 25 càmeres de videovigilància a diferents zones del parc natural (Matadepera, Vacarisses, Sant Llorenç Savall, Gallifa i Talamanca) que permetran als cossos d’emergència comptar amb imatges a temps real per poder dimensionar correctament l’actuació i operar amb més rapidesa en el cas de produir-se un incendi. Estan pendents d’instal·lació càmeres a Castellbisbal, Rellinars, Montcada i Sentmenat.
Una altra de les accions que hem dut a terme ha sigut l’entrega d’un camió tipus Bomba Rural Pesant als bombers voluntaris de Matadepera que comptaven amb pocs recursos per gestionar, protegir i donar resposta a les necessitats de la població i voltants.
Finalment, també es va adquirir a finals del 2021 una màquina desbrossadora Dronster, un robot forestal multifunció i amb control remot que servirà tant per feines de prevenció com per millorar la seguretat i eficiència dels operatius que fan feina durant les situacions de risc gràcies a la seva agilitat, versatilitat i rapidesa.
Sabem que encara queda molta feina per fer i estem disposats a tirar-la endavant, és per això que necessitem la col·laboració de la ciutadania formant part activa de la Fundació. Suma-t’hi!

Anar al blog