La Fundació i la sensibilització als centres educatius

Per la Fundació Patrimoni Natural és de vital importància la realització d’accions per minimitzar les conseqüències dels riscos naturals en la seguretat de la població, i d’aquí se’n deriven les diferents tasques de sensibilització que es duen a terme en diferents àmbits, un d’ells és col·laborant en les jornades de formació amb els centres educatius i d’altres.

Al llarg del curs escolar, diferents centres educatius de Matadepera fan visites al parc de bombers voluntaris i ADF del mateix poble. Durant aquestes visites, alguns dels voluntaris dels dos cossos d’emergència expliquen no només les feines que fan tant dins com fora del parc; com s’organitzen internament; els ensenyen les diferents estances, els vehicles i per què serveix cada una; sinó també porten a cap xerrades de sensibilització, tenint en compte les edats de cada grup, sobre les conseqüències que tenen els riscos naturals pel nostre entorn i com aquestes es poden minimitzar amb l’ajuda de totes.
A l’estiu, quan les tasques de prevenció i extinció d’incendis ho permeten, també es fan visites i xerrades a diferents grups dels campus d’estiu de Matadepera.

Un altre de les tasques de sensibilització amb els centres educatius, és la que es du a terme anualment durant la jornada del Clean Up Day amb l’ajuda dels voluntaris de l’ADF. Durant aquesta activitat, es detallen els problemes que pot arribar a comportar el llançament de residus al nostre entorn i quines accions es poden portar a cap per minimitzar-ne les conseqüències.

És de gran importància que aquestes tasques de sensibilització sobre les conseqüències dels riscos naturals en la nostra seguretat es realitzin a tota la població, però sobretot als infants, ja que, el dia de demà, seran ells els responsables de vetllar per la preservació i millora del nostre entorn natural. Des de la Fundació no es vol deixar aquesta feina pel futur i es vol començar a actuar a partir d’ara, però es necessita la col·laboració i implicació de tota la població.

Si encara no has fet el pas, suma’t a la Fundació i ajuda a fer del parc natural i el seu entorn un lloc millor.